Handelsbetingelser - RODEO

RODEO Handelsbetingelser

RODEO Handelsbetingelser

Generelle vilkår

Følgende vilkår og betingelser gælder for køb og anvendelse af RODEO’s tjenester og produkter, herunder køb af behandlinger, produkter og medlemskaber via RODEO’s saloner, app og webshop. Disse vilkår er gældende i tillæg til de specifikke handelsbetingelser for RODEO Vennekort.

Forbehold for fejl

RODEO tager forbehold for eventuelle prisfejl, trykfejl, systemfejl eller tekniske udfordringer, der kan påvirke tilgængeligheden eller prisen på varer og tjenester. Skulle sådanne fejl opstå, forbeholder vi os retten til at annullere ordrer eller justere priserne.

Rabatter og kampagner

•Rabatter og kampagnepriser kan ikke kombineres, medmindre andet fremgår eksplicit.

•Alle rabatter og tilbud gælder kun i den angivne kampagneperiode og kan ikke efterfølgende kræves på tidligere køb.

•Ved uoverensstemmelser mellem kampagner og standardvilkår vil kampagnevilkårene være gældende.

Henvisning til prisliste

Alle behandlinger og ydelser faktureres i henhold til vores gældende prisliste. Du kan finde vores opdaterede prisliste her: Prisoversigt. RODEO forbeholder sig retten til at ændre priser uden forudgående varsel.

Afbestilling og ændring af tider

•Afbestilling eller ændring af tider skal ske senest 24 timer før aftalt tid. Ved udeblivelse eller for sen aflysning forbeholder RODEO sig retten til at opkræve et gebyr svarende til behandlingens fulde pris.

•Kunder, der ønsker at ændre deres booking, kan gøre det via RODEO app eller ved at kontakte salonen direkte.

Garanti og reklamation

•Behandlinger og produkter leveret af RODEO følger dansk købelovgivning. Hvis du oplever fejl eller mangler ved en behandling eller et produkt, bedes du kontakte os inden for rimelig tid.

•RODEO er ikke ansvarlig for resultater, der påvirkes af tidligere behandlinger udført uden for RODEO’s saloner, eller hvis kundens oplyste oplysninger om hår- eller hudtilstand ikke er korrekte.

Ansvarsbegrænsning

RODEO er ikke ansvarlig for:

•Skader eller fejl, der skyldes forkert brug af produkter købt hos RODEO.

•Forsinkelser eller manglende levering forårsaget af eksterne faktorer som transportproblemer, leverandørsvigt eller force majeure (strejker, naturkatastrofer, pandemier mv.).

Persondatapolitik

Alle personoplysninger behandles i overensstemmelse med vores persondatapolitik. RODEO anvender kun persondata til administration af bookinger, betalinger og markedsføring.

Cookiepolitik

Ved brug af RODEO’s digitale platforme accepterer du vores cookiepolitik.

RODEO Vennekort Handelsbetingelser

  • RODEO Vennekort medlemskab

Følgende beskriver betingelser og vilkår for køb af RODEO Vennekort.
RODEO Vennekort udbydes og drives af:

RODEO ApS 

(Herefter kaldet “RODEO”), 

CVR-nr. 36906014

Store Kongensgade 81C

1264 København K 

(i det følgende kaldet “RODEO Vennekort”) 

Nærværende vilkår finder anvendelse for enhver brug af RODEO Vennekort. Ved slutkundens (i det efterfølgende kaldet “kunden”) aktivering af RODEO Vennekort indgås en bindende aftale mellem Udgiver og kunden vedrørende RODEO Vennekort på nedenstående vilkår. Starten på aftaleforhold defineres som tidspunktet for aktivering af RODEO Vennekort. Kunden accepterer, at alle typer af kommunikation fra RODEO til kunden sker elektronisk via RODEO’s hjemmeside, via beskeder fra app, via SMS eller via den e-mail kunden har oplyst, inklusiv al korrespondance omkring betaling for brugen af RODEO Vennekort.

Kunden accepterer, at RODEO kan registrere, optage og behandle personoplysninger vedrørende kunden (f.eks. kontaktoplysninger og betalingsoplysninger), og de tjenester, som RODEO tilbyder, som kunden har anvendt. I overensstemmelse med EU’s Personal Data Act (523/1999, inklusive tillæg). Formålet med at indsamle ovennævnte data er at administrere og håndtere RODEO Vennekort på den bedst mulige måde og at informere kunden om de tjenester, som RODEO tilbyder. Kunden giver RODEO tilladelse til at registrere kundens historik med hensyn til kundens besøg hos RODEO’s saloner og deres indkøb, for at sikre kvaliteten af RODEO’s tjenester. 

Kundens data vil ikke blive videregivet til udenforstående uden kundens skriftlige samtykke, med undtagelse af oplysninger, der er videregivet af lovgivningsmæssige hensyn.

Formål RODEO Vennekort medlemskab

RODEO Vennekort giver kunden væsentlige rabatfordele på behandlinger, produkter og adgang til RODEO Loyalitetesprogram, hvor de kan optjene point, som de kan bruge på køb af produkter i salonen. Kunden bliver derudover en del af RODEO & Friends, som giver rabatter og fordele hos RODEOs samarbejdspartnere. RODEO Vennekort kan anvendes i alle RODEO saloner og på RODEO Shop.

Forudsætninger for adgang til RODEO Vennekort medlemskab

For at kunne benytte RODEO Vennekort skal kunden have adgang til en smartphone (iOS eller Android), der er kompatibel med RODEO app eller via login på rodeo.dk. Dertil skal kunden have internetadgang. RODEO Vennekort er personligt, og kunden kan blive pålagt på anmodning at bevise sin identitet.

RODEO Vennekort bruges til at identificere kunden og er personligt. RODEO Vennekort kan således ikke overdrages eller udlånes til andre end de af kundens tilknyttede personer til RODEO Vennekort. Kunden er forpligtet til at opbevare RODEO Vennekort omhyggeligt og til at sikre sig, at ingen andre kan misbruge dette. Hvis kunden mister adgang til RODEO app eller RODEO Vennekort generelt og eller mistænker, at det er blevet misbrugt, skal kunden straks underrette RODEO herom, hvorefter RODEO kan sørge for en ny aktiveret adgang etableres. Der tages ikke gebyr fra RODEO’s side i denne sammenhæng.

Er kunden under 18 år, kan kunden ikke få rettighed til at kunne aktiverer RODEO Vennekort uden skriftlig samtykke fra forældre eller værge. Kunden over 18 år kan dog altid benytte sit eget RODEO Vennekort til ydelser og rabatfordele for kundens egne børn i alderen under 18 år.

Kampagner med rabat på en højere procent rabat end angivet ved RODEO Vennekort, vil kampagnen i sådanne tilfælde betyde at kunden ikke vil kunne benytte RODEO Vennekort sammen med kampagnen. Kampagner med kort varighed kan ikke kombineres med andre kampagner i RODEO på noget tidspunkt ligeledes vil RODEO Vennekort heller ikke kunne bruges sammen med den opnåede rabat ved en given kampagne.

RODEO kan ikke påtage sig ansvaret for eller være ansvarlig for enhver forhindring eller begrænsning for kundens mulighed til at anvende RODEO Vennekort som følge af årsager, der er beskrevet nedenfor, og som måtte forhindrer, at tjenesten udføres i sin helhed eller hindres væsentligt. Sådanne årsager anses for at omfatte bl.a. myndighedsbeslutninger, ny lovgivning eller ændringer af gældende lovgivning, mangel på personale uanset årsag, strejke, lockout, blokade, brand, oversvømmelse, vandskader, konkurs, et betydeligt tab af ejendom som følge af hærværk, ødelæggelser eller naturkatastrofer. Hvis brugen af RODEO’s tjenester er forhindret på grund af en af de ovennævnte årsager er RODEO ikke forpligtet til at refundere betalingen for RODEO Vennekort eller enhver anden ubrugt tjeneste eller vare, der er betalt af kunden.

Gyldighed for aktiveret RODEO Vennekort medlemskab

RODEO Vennekort bliver gyldigt straks efter aktivering og validering. Medlemskabet fungerer som en løbende abonnementsordning, hvor der automatisk trækkes betaling månedligt eller årligt alt efter medlemskab fra det betalingskort, kunden anvendte ved første betaling.

Gyldighedsperiode: 

  • RODEO Vennekort årligt gælder for 12 måneder fra aktiveringsdatoen. Medlemskabet fornyes automatisk ved udløb, medmindre det opsiges. 
  • RODEO Vennekort månedligt fornyes hver måned. Bemærk der er 6 måneders binding fra oprettelse af medlemskab.
  • Automatisk fornyelse: Betalingen trækkes automatisk fra kundens registrerede betalingskort ved periodens udløb. Kunden vil modtage en påmindelse via e-mail før betaling.

  • Udebleven betaling: Hvis betalingen fejler (fx pga. udløbet kort eller manglende dækning), vil kunden modtage en notifikation, og medlemskabet vil blive lukket, hvis betalingen ikke gennemføres inden for en given frist.
 
  • Deaktivering: RODEO forbeholder sig retten til at deaktivere medlemskabet i tilfælde af væsentlig misligholdelse af vilkårene.

Fortrydelsesret RODEO Vennekort medlemskab

Kunden har 14 dages fortrydelsesret fra købsdatoen. Hvis kunden ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten, skal en skriftlig anmodning sendes til info@rodeo.dk inden fortrydelsesfristen udløber.

  • Fortrydelsesretten bortfalder, hvis medlemskabet er taget i brug, fx hvis kunden har benyttet rabatter, optjent loyalitetspoint eller brugt medlemsfordele.
  • Refundering: Hvis fortrydelsesretten anvendes korrekt, vil alle betalingen blive refunderet.
  • Kunden skal kunne dokumentere, at fortrydelsesretten er brugt i overensstemmelse med gældende lovgivning.

Opsigelse af RODEO Vennekort medlemskab
Ønsker man ikke at fortsætte sit medlemskab vil man kunne opsige det på info@rodeo.dk

Hvis medlemskabet ikke opsiges rettidigt, vil det fortsætte automatisk, og kunden vil blive opkrævet for den kommende periode.

Bemærk det er ikke muligt at pause medlemskabet.

Behandling af personoplysninger

Personoplysninger behandles fortroligt og lagres hos Udgiver under sikre forhold i overensstemmelse med gældende lovgivning. Du kan til enhver tid få indsigt i disse oplysninger ved at kontakte RODEO på vennekort@rodeo.dk, ligesom kunden kan få rettet eventuelle ukorrekte oplysninger. Oplysningerne anvendes til at administrere bestillinger og betalinger samt til information og markedsføring via fx e-mail, sms og beskeder via RODEO app i overensstemmelse med gældende lovgivning.

Priser

Betaling vil blive opkrævet efter den på ethvert tidspunkt gældende pris, som der oplyses om på hjemmesiden, i butikker, kampagner og RODEO app.

Med forbehold for kundens rettigheder i henhold til Fortrydelsesfrist kan ingen betalinger refunderes, og RODEO giver ikke restitutioner eller kreditter i forbindelse med manglende eller delvis brug af RODEO Vennekort.

Hvis prisen eller vilkår ændres, giver RODEO kunden mindst 60 dages varsel per e-mail samt offentliggøre prisændringen på hjemmesiden. Dog er en ændring i priserne tilladt med kortere varsel, hvis RODEO’s omkostninger for at gøre RODEO Vennekort tilgængeligt stiger, som følge af ændrede skatter eller generelle prisstigninger, valutakursudsving, ændring i priser til tredjemand, beslutninger fra myndighedernes side, eller ændringer i lovgivning eller andre vedtægter, og hvor prisændringen svarer til et beløb, der ikke er større end de øgede omkostninger. En ændring i priser omfatter også indførelsen af gebyrer m.v.

Selvom en prisændring træder i kraft i løbet af en given gyldighedsperiode, vil kunden først skulle betale den ændrede pris for den efterfølgende gyldighedsperiode.

Såfremt RODEO Vennekort ikke betales, eller på anden måde ikke opfylder nærværende aftale, og såfremt dette ikke skyldes forhold som RODEO er ansvarlig for, kan RODEO uden varsel lukke aktiveringen til RODEO Vennekort.

Betaling

Betaling for levering trækkes på dit betalingskort samme dag som validering af RODEO Vennekort er gennemført. Desuden kan ordrehistorik, kvitteringer samt medlemskabs info altid findes via din konto på RODEO app.

Betaling med kreditkort er gebyrfri, men der kan være betalingsgebyr på anvendelse af andre typer kreditkort.

Det anvendte betalingskort skal være købers. Alle betalingskort indehavere er genstand for valideringskontrol og godkendelse fra kortudstederen. Hvis godkendelse ikke er mulig, fritages RODEO for alt ansvar samt afgivelse af rabatter i denne forbindelse. Ordren vil som udgangspunkt blive annulleret. Ved brug af udenlandske betalingskort tillægges et gebyr af den samlede købesum. Gebyrets størrelse afhænger af korttype, og fremgår ved check out.

Dansk ret og værneting

Alle tvister afgøres efter dansk ret og ved retten i København som værneting.

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos RODEO kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Kunden kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk. EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis kunden er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal kunden angive Udgivers e-mail adresse kfst@kfst.dk.

Persondatapolitik

Se hvordan Udgiver behandler personoplysninger her (https://www.rodeo.dk/persondatapolitik/)

Cookiepolitik

Se Udgivers cookie politik her (https://www.rodeo.dk/cookie/)

Kontakt os

Eventuelle spørgsmål eller klager kan stiles til:

E-mail: info@rodeo.dk